VIII Letni Festiwal Jazzu Tradycyjnego JAZZowy RYNEK – Tarnów 2015

JAZZowy RYNEK w Tarnowie

JAZZowy RYNEK to festiwal, na którym bywam regularnie już od lat. Co roku, w lipcu, w piątkowe wieczory urokliwy rynek na Tarnowskiej starówce zamienia się w kolorowe, pulsujące swingowym rytmem Królestwo Jazzu. W te wakacje również bardzo chciałam pobawić się, potańczyć i posłuchać jazzu na Tarnowskim rynku. Na szczęście okazało się, że Hoganik również jest miłośnikiem muzyki jazzowej i fanem tego typu imprez ;-)

Tarnowski JAZZowy Rynek ma w sobie niepowtarzalną magię. Zawsze, kiedy jestem na tej imprezie, widzę te same, znajome twarze, które co roku bawią się z coraz większą radością i z coraz to większym przytupem! :-D Fajnie jest spotykać tylu znajomych na raz – nawet jeśli wielu z nich widujesz jedynie podczas imprez jazzowych, nie wiesz jak mają na imię i nigdy nawet nie zdarzyło Wam się zamienić ani słowa, ale zawsze kiedy się widzicie, to sobie machacie, albo posyłacie serdeczny uśmiech :-)

Co roku, na Tarnowskim rynku goszczą zespoły jazzowe z całej polski i zza granicy, a w Restauracji Bombay Music odbywają się jam session z ich udziałem. Tym razem udało mi się załapać jedynie na jeden koncert, ale już po plakacie widzę, że przez cały festiwal można było słuchać na prawdę świetnej muzyki :-)
W tym roku, jednym z partnerów imprezy było Studio Tańców Swingowych Swing City Tarnów, które prowadziło potańcówki pod sceną festiwalową – tak więc tańce pod sceną były w tym roku jeszcze lepsze niż zwykle! :-D Wytańczyłam się również i ja. (No dobra, „wytańczyłam się” to powiedziane tak trochę na wyrost, bo dla mnie każda ilość tańca to jest zbyt mało. Szczególnie po kilkumiesięcznej przerwie. Ale zawsze dobre nawet i to ;-) )

Uważam, że wybieranie się z niemowlakiem na różne wycieczki, imprezy i eventy jest jak najbardziej możliwe. (A nawet i konieczne! Głównie ze względu na higienę umysłu jego opiekunów.) Ale należy się do tego dobrze przygotować. Przede wszystkim zarówno mama, jak i dziecko muszą być zdrowi i czuć się na tyle dobrze, by podołać takiej wyprawie. A na to, zwykle trzeba poczekać kilka tygodni. No i trzeba się również przygotować do przewijania i karmienia malucha w trakcie takiej wycieczki. Nam udało się pojawić dopiero na ostatnim koncercie festiwalowym. Ale na szczęście mogliśmy się nim nacieszyć w pełni – ja czuję się już dobrze, Hoganik też jest w świetnej formie, a z karmieniami udało nam się tak wycelować, że zaliczyliśmy imprezę pomiędzy jednym, a drugim :-)

Hoganik na JAZZowym RYNKU

Hoganik na JAZZowym RYNKU

A jak bawił się Hoganik? No, nie słyszałam, żeby narzekał ;-) Znaleźliśmy dla niego komfortową miejscówę i cały czas był pod czujnym okiem moim, ślubnego, bądź dziadków. Grzecznie sobie spał, lub z zaciekawieniem rozglądał się i słuchał albo uśmiechał się do naszych znajomych „cioć”, które podczas tego koncertu miały okazję zobaczyć go po raz pierwszy. Rozpłakał się tylko jeden jedyny raz – kiedy zespół Big Contest Band na chwilę przestał grać, żeby zapowiedzieć kolejny utwór. No i ja się w ogóle się mojemu synowi nie dziwię – grali rewelacyjnie! Też mogłabym ich słuchać bez przerwy :-) Syn ewidentnie polubił jazz tradycyjny <3
Na zakończenie koncertu odbyła się tradycyjna parada nowoorleańska. Hoganik oczywiście też brał w niej udział – w stylowej czapeczce na głowie przefrunął w swoim nosidełku pełną rundkę dookoła rynku. Dziecku impreza chyba się spodobała, nam też odpowiada imprezowanie z dzieckiem, a i dziadkom też sprawia radochę zabieranie wnuka w różne miejsca. Mam nadzieję, że w przyszłym roku poza JAZZowym RYNKIEM uda nam się zaliczyć cały maraton imprez jazzowych. Trzymajcie kciuki! :-)

Skomentuj

