Kalendarz adwentowy w 20 minut

IMG_20151201_151535

O tym, że w tym roku chciałam mieć jakiś piękny i wyjątkowy kalendarz adwentowy wiedziałam już od dawna. Niby juz dużo wcześniej o tym myślałam i wszystko po kolei planowałam…
ale zanim zabrałam się za cokolwiek to nagle, zupełnie niespodziewanie, przyszedł grudzień. I jeszcze na dodatek, wbrew moim planom i marzeniom, naczynia zalegające w zlewie nie wyprowadziły się z niego wraz z końcem listopada, brudne pranie wcale się nie wyprało, a letnie ubrania nie zdążyły jeszcze ustąpić miejsca w szafie tym zimowym. O reszcie tego całego galimatiasu nie wspomnę… Postanowiłam jednak, że nie poddam się przeciwnościom losu i jeszcze dziś wyczaruję nietuzinkowy kalendarz adwentowy!

IMG_20151130_225123

O bieganiu po sklepach i szukaniu w nich czegokolwiek, co mogłoby być kalendarzem adwentowym, nie było mowy. Musiałam otworzyć swoją szafę ze szpargałami i pobawić się w MacGyver’a rękodzielnictwa, tworząc coś z niczego. Na całe szczęście miałam w domu kilkanaście kopert, sznurek i papier do pakowania prezentów.

Jeśli Wy też nie macie jeszcze kalendarza adwentowego, a chcecie go zrobić w szybki i łatwy sposób, to służę pomocą :-)

IMG_20151201_081044

12 kopert przecinamy na pół, tworząc 24 małe koperty. Teraz musimy skleić rozcięte boki małych kopert. Można to bardzo szybko zrobić za pomocą ozdobnej taśmy, albo z dwóch kolejnych kopert wyciąć do tego celu paseczki (Zaklejamy koperty, odcinamy dłuższe boki i tniemy koperty w poprzek na paski szerokości 2cm. Każdy pasek składamy wzdłuż na pół, smarujemy klejem i kleimy nim koperty).

IMG_20151201_102753Jeśli macie koperty kolorowe albo z jakimś fajnym, świątecznym wzorem, lub jeśli podobają się Wam takie minimalistyczne, białe, to w zasadzie możecie uznać swój kalendarz za gotowy :) Teraz wystarczy tylko napełnić koperty drobiazgami i zawiesić na sznurku (np. zaklejając je ze sznurkiem w środku). Potrzebne będzie ok. 3m sznurka. Numerki? Owszem, można. Ale po co? Wybieranie losowych kopert i wyciąganie z nich tajemniczych niespodzianek to też niezła frajda ;-)

Ja postanowiłam ozdobić swoje koperty, bo wiedziałam, że będę je wieszać na białym tle. Tak jak pisałam wyżej – kalendarz robiłam tylko i wyłącznie z tego, co akurat było pod ręką, więc nie miałam zbyt dużego pola do popisu, jeśli chodziło o jego kolorystykę.
Z kolorowych kwadratów o wymiarach 8x8cm wycinamy różne świąteczne motywy (szablonów najlepiej poszukać w sieci). Wystarczy wyciąć ich 12. Dzięki temu otrzymamy kolorowe wzory na połowie kopert i kolorowe tło na reszcie.

IMG_20151201_121733

Ten kalendarz jest zupełnie inny, niż planowałam, ale efekt końcowy spodobał mi się bardzo! I przede wszystkim, zrobienie takiej dekoracji wcale nie zajmuje wiele czasu. Więc że na pewno jeszcze nie raz będę robić podobny kalendarz adwentowy :-)

Skomentuj

