Zaproszenia na chrzciny

Chrzciny Hoganika były ze sto lat temu. Zrobiłam przecudne zaproszenia i chciałam je Wam pokazać, ale zupełnie o tym zapomniałam. Dopiero wczoraj, kiedy stroiłam dziecko w mały biały garniturek na procesję z okazji Bożego Ciała, to sobie o tym przypomniałam. Zgrałam więc wreszcie zdjęcia z aparatu i oto są.

Impreza nie była duża, więc zaproszeń potrzebowaliśmy tylko sześć. Chciałam, żeby były eleganckie, minimalistyczne i wyjątkowe, ale zarazem bardzo „dzidziusiowe” i żeby nawiązywały klimatem do wydarzenia. Głównym motywem były więc maleńkie, niemowlęce buciki, które „spacerują” sobie w stronę nieba. Zaproszenia zrobiłam w dwóch wersjach kolorystycznych: błękitnej i jasnozielonej.

Buciki uszyłam z cienkiego filcu i muliny. Wykrój wzięłam stąd – buciki szyje się bardzo łatwo i szybko. Takie buciki można z powodzeniem uszyć na wymiar stópki małego dziecka, żeby mógł je sobie z tych swoich małych stópek zdejmować, lub stawiać w nich pierwsze kroczki po dywanie w pokoju. Ponoć są całkiem wygodne, co przy okazji naszych zaproszeń przetestował pewien mały Minionek ;-)

Ja zrobiłam nieco niższe cholewki niż w oryginalnym wykroju, żeby lepiej się prezentowały na karcie. Tłem dla bucików jest okrągła, biała papierowa serwetka i kartka pod kolor. Zaproszenia są dość duże, bo w formacie A5 i przestrzenne, więc zamiast kopert, zrobiłam pudełeczka na wymiar.

Pudełka przewiązałam odpowiednio zielonymi lub niebieskimi wstążeczkami i opisałam winietkami, żebyśmy nie pomieszali ich przy wręczaniu. A wręczał je Hoganik – umiał już wtedy całkiem sprawnie chwytać, więc wystarczyło mu podać do rączki pętelki od kokardek, a potem zapraszana osoba musiała jedynie czekać w pogotowiu, aż dziecko upuści zaproszenie :-)

zaproszenia scrapbooking

I jak Wam się podobają takie zaproszenia? Która kolorystyka lepsza? Ja nie byłam się w stanie zdecydować. Ale jak tak teraz patrzę na zdjęcia, to chyba niebieskie podobają mi się bardziej.

Skomentuj

