Pojemnik do przechowywania i odsączania warzyw i owoców

Lubicie lifehacki? Bo ja bardzo! A proste i szybkie DIY? Chyba nawet jeszcze bardziej! To ekstra, bo mam dziś dla Was właśnie taki sprytny patent połączony z 10-minutowym zrób to sam. Do dzieła!

IMG_20160603_163743

Jakiś czas temu Ślubny znalazł w Biedronce ser do sałatek Tolonis we wiadereczku. To opakowanie jest o tyle sprytne, że wewnątrz znajduje się sitko, za pomocą którego można bardzo wygodnie odsączyć ser, a resztę z powrotem umieścić we wiadereczku i przechowywać zalewie. Ten pomysł bardzo nam się spodobał i do pustego opakowania po serku od razu wrzuciliśmy zielony groszek, który również lepiej przechowuje się w zalewie, ale wyciąganie go z niej jest lekko problematyczne.

To samo w sobie już jest fajnym lifehackiem, bo po zjedzeniu serka mamy wygodny pojemnik do przechowywania i odsączania różnych warzyw czy owoców, które zazwyczaj sprzedawane są w średnio wygodnych puszkach.
Ale ten lifehack ma jedną wadę. A mianowicie, takie warzywo lub owoc w zalewie, które zamieszka sobie w pudełeczku po serku, może zostać z tym serkiem pomylone (co przytrafiło się naszemu zielonemu groszkowi, który nie znalazł się w obiedzie – no bo kto by pamiętał o tym, że groszek znajduje się w pudełeczku z napisem „ser” ;-) ). Stąd też proste DIY, nierozłączne z naszym lifehackiem, które pomoże takich problemów uniknąć.

Poza umytym i wysuszonym pudełeczkiem po serku potrzebna będzie jeszcze kolorowa folia samoprzylepna, ołówek i nożyczki.

IMG_20160603_161243

Na folii odrysowałam kształt wieczka i wycięłam go, pamiętając o tym, żeby wycięte kółko było o ok. 0,5 cm mniejsze od tego narysowanego.

Wycięte kółko dopasowałam jeszcze do wieczka i docięłam.

Gdy naklejka pasowała już idealnie, to nakleiłam ją na wieczko. Przykrywka gotowa!

IMG_20160603_162054

Teraz czas na dół. Tutaj wycięcie odpowiedniego kształtu może okazać się problematyczne, więc żeby maksymalnie uprościć ten tutorial, okleiłam wiadereczko po prostu dwoma prostokątami, które docięłam już po naklejeniu.

Wybrałam białą folię samoprzylepną, żeby wszelkie niedoróbki nie rzucały się w oczy (a tylko po części dlatego, że kolorowej folii miałam tylko małe ścinki, które i tak nie wystarczyłyby na oklejenie całego wiadereczka ;-) )

Folię starałam się jak najbardziej naciągnąć, porządnie docisnąć i wygładzić, szczególnie tą na dole pudełeczka. Dzięki temu pojemniczek będzie można bez obaw myć pod bieżącą wodą i korzystać z niego przez długi czas.
Teraz wystarczy tylko wrzucić tam co tylko chcemy i można to trzymać w lodówce bez ryzyka pomylenia tego z serkiem sałatkowym. Taki pojemniczek świetnie nada się do przechowywania zielonego groszku, kukurydzy, ananasów (nie sprawdzałam czy plastry zmieszczą się w tym wiadereczku, ale ananas pocięty w kawałki na pewno), oliwek, korniszonów, owoców w syropie… generalnie wszystkiego, co lubi przebywać w jakimś płynie ;-)

Ja zrobiłam dwa takie pudełeczka – zielone na groszek i żółte na kukurydzę. Jak jakiś kolor będzie nam jeszcze potrzebny, to bardzo szybko się go dorobi – wykonanie tych dwóch wiadereczek, wraz z fotograficzną dokumentacją całego procesu, zajęło mi mniej niż pół godziny.

IMG_20160603_165545

Te pojemniczki przypominają mi trochę wiaderka z farbą, a wam? ;-)

Skomentuj

